SIIPIWEIKOT – WEIKKOKAUPAN TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Voimassa 8.7.2025 alkaen (päivitetty 24.7.2025)


1 Yleistä

Nämä ehdot koskevat kuluttaja-asiakkaita (“asiakas”), jotka tekevät tilauksia sivustolla www.weikkokauppa.fi ja sen alisivuilla (“Siipiweikot-verkkokauppa”). Sopimus solmitaan asiakkaan ja Hot Wings Oy (Y-tunnus 0931309-7, “Siipiweikot”) välillä.

Siipiweikot voi päivittää ehtoja ilman ennakkoilmoitusta; tilaukseen sovelletaan tilausta tehdessä voimassa olleita ehtoja. Ehdot eivät rajoita kuluttajan pakottavia oikeuksia kuluttajansuojalain tai muun lainsäädännön nojalla.

Ylivoimainen este: Siipiweikot ei vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu ennalta arvaamattomasta ja Siipiweikkojen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta. Siipiweikot ilmoittaa esteestä viivytyksettä ja täyttää velvoitteensa heti, kun se on kohtuudella mahdollista.


2 Asiakastiedot ja tietosuoja

Asiakas sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat ja täydelliset yhteystietonsa. Henkilötietoja käsitellään voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti; katso tietosuojaseloste: www.weikkokauppa.fi/tietosuojaseloste.


3 Tuotteiden hinnat

  • Hinnat sisältävät arvonlisäveron (elintarvikkeet 14 %, oheistuotteet 25,5 %).

  • Toimituskulut lisätään kassalla ennen maksua, ja ne näkyvät kokonaishinnan yhteydessä.

  • Verkkokaupassa näkyvä hinta on tilaushetken hinta. Jos hinnassa on ilmeinen ja selvä virhe, Siipiweikot voi perua tilauksen ja palauttaa maksetut varat.


4 Tilaaminen

  1. Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin.

  2. Syötä yhteystiedot ja valitse toimitus- ja maksutapa.

  3. Hyväksy nämä ehdot ja maksa tilaus.

Sitova kauppasopimus syntyy, kun Siipiweikot on lähettänyt sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Tarkista vahvistus heti. Siipiweikot voi perua tilauksen ennen toimitusta, jos tuotteita ei ole saatavilla tai tilauksessa on selvä virhe; tällöin maksu palautetaan viivytyksettä.


5 Maksutavat

Maksunvälittäjänä toimii Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7, www.paytrail.com). Tuetut maksutavat:

  • verkkopankkimaksut ja pankki-/luottokortit

  • MobilePay

  • Walley-lasku (Collector Bank)

  • PayPal ja kansainväliset kortit

Paytrail näkyy tiliotteella maksunsaajana ja välittää maksun Siipiweikolle. Reklamaatiotilanteissa ota ensisijaisesti yhteyttä Siipiweikkojen asiakaspalveluun (kohta 11).


6 Toimitustavat ja -kulut

Toimitusalue Toimitustapa* Toimituskulu Arvioitu toimitusaika
Suomi (ei Ahvenanmaa) Noutopiste tai kotiinkuljetus 6,40 € 2–7 arkipäivää
EU-veroalue Noutopiste tai kotiinkuljetus** Näkyy kassalla 3–21 arkipäivää

* Kuljetusliikkeen noutopiste- ja kotiinkuljetusvaihtoehdot vaihtelevat alueittain.
** Toimituskulu määräytyy kuljetusliikkeen hinnaston ja toimitusmaan mukaan.

Toimituskulu sisältää lähetys- ja pakkauskulut. Asiakas näkee lopullisen toimitusmaksun ennen maksua. Toimitusajat ovat arvioita; juhlapyhät ja kuljetusliikkeen ruuhkat voivat pidentää niitä. Siipiweikot ei vastaa viivästyksestä, joka johtuu asiakkaan antamista virheellisistä tiedoista tai paketin noutamatta jättämisestä.

7 Peruuttamis- ja palautusoikeus

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta (Kuluttajansuojalaki 6:14). Ilmoita peruutuksesta sähköpostitse weikkokauppa@siipiweikot.fi.

Vaihe Kulu Ehdot
Peruutus ennen keräilyn aloitusta 0 €
Palautus keräilyn jälkeen 4,90 € (vähennetään hyvityksestä) Tuote avaamaton, sinetti ehjä, alkuperäispakkaus

Asiakas lähettää palautuksen Siipiweikkojen ohjeiden mukaisesti ja säilyttää palautuskuitin. Siipiweikot palauttaa maksun (toimituskuluineen) 14 päivän kuluessa siitä, kun tuote ja palautusasiakirjat on vastaanotettu.

Jos tuote on viallinen tai väärä, palautus on maksuton ja käsitellään reklamaationa (kohta 8). Verkkokaupassa ei ole suoraa vaihto-oikeutta; halutessasi voit tehdä uuden tilauksen.

8 Reklamaatiot

Ilmoita viallisesta, väärästä tai kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta viimeistään 14 päivän kuluessa osoitteeseen weikkokauppa@siipiweikot.fi. Liitä viestiin kuva virheestä ja lyhyt selostus. Siipiweikot korvaa virheellisen tuotteen uudella, hyvittää hinnan tai sopii muun ratkaisun. Asiakas ei maksa palautuskuluja, jos virhe johtuu Siipiweikosta tai kuljetusliikkeestä.


9 Noutamatta jätetty lähetys

Noutamatta jätetty paketti palautuu Siipiweikolle. Siipiweikot perii 10 € käsittelykulun (Suomen ulkopuolelta tulevista paketeista 20€ käsittelykulun) , joka vähennetään palautettavasta summasta. Noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus; tee aina peruutusilmoitus erikseen (kohta 7).


10 Riitatilanteet ja ulkopuolinen riidanratkaisu

Pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme (kohta 11). Ellei asia ratkea, kuluttaja voi saattaa erimielisyyden:

  1. Kuluttajaneuvonnan (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta) käsiteltäväksi ja tarvittaessa

  2. Kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Voit tehdä valituksen myös EU-komission ODR-foorumissa: https://ec.europa.eu/odr. Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.


11 Asiakaspalvelu

Sähköposti: weikkokauppa@siipiweikot.fi
Vastaamme arkisin mahdollisimman nopeasti kaikkiin kysymyksiin, palautuksiin ja reklamaatioihin.


(Tämä dokumentti on päivitetty vastaamaan ajantasaista lainsäädäntöä ja käytäntöjä. Muutokset korvaavat aiemmat versiomme.)

 

Ota yhteyttä